Sunday, January 10, 2010

Harga Selembar Jalan .

Bismillah .

Harga Selembar Jalan .

Tatkala ku punya peluang untuk meraih gemilang di jalan yang lebih lapang ,
aku memilih jalan yang lebih terhalang ,
bukan mudah untuk menjadi terbilang ,
hari ini ku didukakan dengan ujian yang digelumang ,
Ya Tuhan , jangan biar diriku seorang ,
memimpin diri yang serba kurang ,
aku insan yang perlukan ruang ,
agar dapat bernafas di balik bayang ,
kutahu ku punya peluang ,
jangan dibiar ku berfikir songsang ,
jangan dibiar ku lemas dengan penyakit yang menyerang ,
aku cuba menggapai impian yang dipasang ,
moga Kau memudahkan ku merentas palang ,
agar berbaloi harga selembar jalan yang ku bilang .
sirnalah malang ,
hadirlah terang ,
agar ku tak gugur di medan perang ,
agar ku tampil sebagai pejuang ,
agar ku tampil sebagai pemenang .

6 comments:

mar masri said...

salam..fazry
sajak yg indah sekali :)
selamat bersajak..
welcome to the club!
(mar pun minat bersajak..=) )

Anonymous said...

-juniot pelik-

senior..tangan ko memang dibedung masa kecik2 dulu...
mantop!!!mesti cikgu amir n cikgu juhana n semua cikgu2 bm bangga dgn ko la pasni....
haha..lepas ni boleh la aku copy n paste sajak ko ni..waawawawahahahahaa.....

Anonymous said...

cikgu amir..dari form 1 aku mengakui ke'hensem'annya, haha

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

ada banyak simpang di depan. satu simpang dah ditutup. terpaksa patah balik sekejap, nilai apa kekurangan, dan baiki mana mampu.
cukupkan bekalan, banyak simpang lain yang menanti. insyaAllah.
tabah.

fuzzree said...

Mar: Salam . thanx . nak buku kan sajak nanti . insya'Allah . ini my hasrat .

Junior: ha ...... dieorang sgt berjasa . hope I can make them proud of me . amin . insya'Allah .
Umai: aku xhensem ke . haha . mmg xhensem kot .

Dila: itu nasihat or sajak ya ? if sajak , make it lebih berirama . hehe . terima kasih bangat . usaha bersama lagi .

Post a Comment