Wednesday, January 20, 2010

Sekadar sahaja .

Bismillah ...

Ramai yang tanya aku , sakit ke ? ada pape ke ? ko ada masalah ke ? kongsi la dengan aku . pada yang bertanya , terima kasih . pada yang mengambil berat , ku junjung kasih . pada yang melafaz namaku dalam doa mereka , syukran jazilan aku ucap kan .

Masalah . semua orang ada masalah . aku malas nak cerita kat orang . sebab aku pernah cerita kat kawan aku dulu . memula dia boleh la dengar . n lepas tu , bila one day , aku baitau dia aku ada problem , dia jawap kat aku , semua orang ada masalah . masa tue , aku cam terasa gila . aku faham kot klu dia xnk dengar , but , klu xnk dengar , ada cara lebih elok kot nak jawap pada orang yang tengah dibelenggu masalah .

Sakit . ya aku ada sakit . mana yang dah tahu , simpan la rahsia . mana yang tak tahu , aku just harap korang doa kan aku cepat sembuh . aku tahu sakit tu ujian . walau dulu aku rasa macam aku tak redha dgn penyakit ni , tapi , aku cuba menerima nya . ye la . hampir seumur hidup aku sehingga kini dirantai dengan penyakit tersebut . pula tu , tambah lagi sakit yang lain . erm . tapi . takpe la . kalau dah takdir , aku meninggal dengan sakit ni mengiringi pemergianku , aku redha . sebab sakit tu kan penyembuh dosa .

Aku cuba untuk buang perasaan tak redha yang aku pernah rasa dulu . its easy untuk dituturkan di mulut , tapi susah untuk kita buat . tapi aku yakin , aku semakin boleh menerima keadaan aku .

Semoga aku menjadi orang yang lebih baik dari hari yang sebelum nya setiap hari .

WAllahua'lam .

2 comments:

Anonymous said...

mmg mulut sng nk ckp but ati nie
kdg3 pyh sgt nk timer..
just b strong k..^^

Anonymous said...

_junior pelik_

senior...ko sakit ker??
sakit ape??
sakit hati???sakit boleh bawa maut??semua sakit boleh diubati melainkan mati...

ko ni over emotional la....be happy and enjoy your life to the fullest...!!!mantapkan iman sementara ada sisa2 nyawa dalam jasad...
kiamat dah nak dekat kowt!!!!

kalu ade masalah....citer dgn Allah.....kalu nak luahkan pun, carikla org yg seswai....kalu xyakin dgn pilihan...istikharah kan ade...huhu..sebelum nak citer tu istikharah dulu....hohohohohohoho....
Ape2 pun ni semua Tuhan nak tunjuk...........

Post a Comment