Saturday, February 13, 2010

Peh ... Sentap Beb (Peringatan Semua) .

Bismillah ...

Ha ......... reading week= holiday . penat , baru pas main futsal . pejam pelik pejam pelik ... eh celik , dah berada dalam pertengahan sem 4 . fuh . perlu mencorak hidup yang lebih sempurna selepas ini .

aku nak cerita sumthin pasal seseorang yang aku baca dalam blog senior aku di KMB . bukan cerita peribadinya yang ingin ku kongsi di sini cuma satu nukilan nya menyentap perasaan aku semalam . cerita mengenai seorang malaysian chinese yang muda daripadaku yang menunjukkan peribadi yang mengagumkanku . dan dia berada di salah sebuah university di canada (uni apa , teka sendiri , hehe ) . okay . mari kita tengok apa yang buat aku kagum dengan dia . (dia masih belum memeluk Islam lagi mengikut apa yang aku tahu) .

  • sedang explore al-quran dan kini tiba di surah kelima.
  • mengalun zikir bersama-sama rakan muslim yang lain.
  • dia sendiri nampak ketenangan dalam solat berjemaah (ada muslim pun berat nak solat jemaah) .
  • Dia ada favourite phrase: surah an-Nur , ayat 56: Dan laksanakanlah solat, tunaikanlah zakat, dan taatilah Rasul (Muhammad) , agar kamu diberi rahmat . (tanya orang muslim pun sure ramai yang tak tahu/hafal ayat ni kan) . Dia kata dia sangat sukakan ayat ni . pelik tapi benar kan . sweet sangat . =') .
  • "Kenapa orang pakai tudung tapi tak tutup dada? kena tutup kan." (Ha , ni aku tak nak comment lebih-lebih , nanti ada yang terasa , cuma fikir la sendiri , non-Muslim boleh faham, kenapa tak kita) .
  • "Kenapa diorang campurkan saja lelaki perempuan, xsesuai la" . merujuk kepada aktiviti yang x sesuai yang dianjurkan untuk orang-orang Islam yang dah berpangkat suami-suami dan isteri-isteri orang .
See ... how sensitive she is tentang Islam banding orang Islam sendiri . bila aku pk balik , aku malu dengan diri sendiri . Memang semalam sangat terpempan . Semoga ini menjadi peringatan terbaik untuk diri aku sendiri . Doakan semoga dia mendapat hidayah daripada Allah . aku malas tulis panjang-panjang , nnt ramai malas baca , so , sampai sini je . muhasabah diri balik la . sambil tue , dengar lagu ni , aku xtau nak kategori jiwang ke apa , cuma , aku suka alunan dia , aku jarang amik kisah lirik lagu kot . =)

0 comments:

Post a Comment