Friday, March 12, 2010

Bismillah ...

again . tak mampu berbuat apa-apa kalau sakit dah menyerang . well , u still can sleep fazry . 2 midterms 2 quizzes 1 essay ? biarlah. redah mana termampu . usaha aku mmg tak cukup kot kekadang tu rasa . tapi , aku pun tak minta sakit ni selalu datang .

boleh ke otak kita set untuk lawan sakit kita ??? still find out the best way to 'kill' this. jalan jalan tgk blog orang ... someone just put several meanings from Quran . ayat ni seperti punya kaitan dengan ku sekarang .

6:17 - Dan jika Allah menimpakan suatu bencana kepadamu, tidak ada yang dapat menghilangkannya selain Dia. Dan jika Dia mendatangkan kebaikan kepadamu, maka Dia Mahakuasa atas segala sesuatu.

Dia sahaja yang boleh hilangkannya . dan jika aku terus berdoa , tapi tiada kesembuhan yang aku terima , mungkin itu yang terbaik untuk aku . hermx ... fazry fazry .

2 comments:

Anonymous said...

i guess memang, kita seringkali dikecewekan ngn manusia. n kalau kite harapkan kasih syg manusia, kdg2 derg pon ade mslh sniri n terlupa kat kita.

tp Allah takkan pernah lupa.
Allah takkan pernah kecewakan kita.
Allah yg bg sakit tu, nak tengok reaction ko.

mak aku sllu ckp, sakit, sakit dah. baik redha+sabar, dpt pahala. tak sabar, dpt sakit je semata.

fuzzree said...

thanx ... erm ... huhu ... mmg patut aku sabar ... cuma aku tak cukup kuat setiap kali ujian ni datang . sekali sekala mampu aku bangun . tapi xsekental mana . kekadang aku rasa bila aku lemas dalam penyakit ni , solat aku pun xkhusyuk mana . ni pun br ponteng gi masjid . dua tiga jam ngadap laptop tgk cerita . xlrt nak study . cuak dh ak .

Post a Comment