Monday, May 10, 2010

yang molek itu perlu terjaga .

tetiba teringat kisah kat sekolah dulu . 

pernah macam ada bising bising . sebab time tue , sukan sekolah . time sukan perempuan dicampur dengan lelaki , so ramai la ada lelaki kat situ . acara lumba lari . tak kan perempuan nak lari slow-slow. so dah lari laju laju , terselak sana terselak sini tudung labuhnya dan nampak la apa yang tak patut dinampak . biasa ar . sekolah agama . kecoh la benda ni . aku yang perangai bengong-bengong ni pn still rasa benda tu tak patut berlaku sebab perempuan yang betul jaga diri mereka , tak kan buat mcm tu kn . entah lah . sukan tu tak salah . yang jadi salah bila jadi keadaan macam ni . solusi nya , patut acara lelaki dan perempuan dipisahkan .  aku bukan baik . diri pun kontang-kanting , so pk-pk la sendiri , jgn judge pendapat aku berdasarkan diri aku , judge pendapat aku berdasarkan kebenaran apa aku cakap . ramai xsedar . tapi yang sedar baguslah . 

sekolah agama , banyak pengajaran aku tak sedar masa aku kat sekolah , tapi aku sedar bila dah keluar dari sekolah . 

kekadang rasa diri macam sampah . 

gambar di luar Harvard University . 



4 comments:

Anonymous said...

reminder yang bagus. May Allah bless you.

Anonymous said...

jangan rasa diri macam sampah. Bukan kadang2 orang buang sampah sebab sampah tu tak berguna, tapi kadang kesilapan orang tu sendiri, pandang sebelah mata, dan terbuang lah batu berlian. sbg cth.

Anonymous said...

reminder yg bgus. hu.

fiqaMohd said...

hurm, sgt2 igt kisah2 hari sukan ni..huhu.
anyway, seigt aku mase tu ade jgak acara yg betul2 asing.. cume mungkin yg dh last2 tu bercampur juga..

and i second you, indeed bile dh kuar dari skul baru batul2 nmpak and clear segala mcm pengalaman n pengajaran..owh yes, i miss my school.

lame x jenguk blog ko ni fazry..
xde plan ape2 program kat maahad ke balik summer tahun ni?

Post a Comment