Friday, February 11, 2011

jentik.

Bismillah ...

Ya Allah . hari-hari aku seakan merangkak dengan cepat . dan lagi sekali . kelalaian aku dihancurkan oleh kata kata di taman syurga . yeah . mungkin ini hikmah manusia disuruh supaya selalu hadir ke majlis majlis ilmu . terkadang kita mungkin rasa bosan disebabkan beberapa faktor , tapi kita patut tahu , hati kita dipegang Dia . mungkin orang boleh sembur , bakar , rodok hati kita dengan pelbagai macam cara untuk menyedarkan kita , tapi hati kita tetap berkata TIDAK . namun kita kena sedar , satu jentikan mampu menundukkan hati kita untuk "sami'tu wa'atha'tu" (aku dengar dan aku patuh) dan berkata YA , anda benar .

dan aku harap post kali ini bakal terbiar untuk satu jangka masa lama supaya aku boleh terus ingat jentikan kata-kata dari sahabat-sahabat aku .

be serious in your life .
you can excel in both fields, dunya and da'wah , you don't have to make them binary system .
if your friends (chinese especially) can do that , why you can't ? (shame on me , seems that I can't follow my own culture) .

wake up fazry .

WAllahua'lam .

4 comments:

... said...

salam..

yaAllah, liana rasa sedih betul sbb x brp faham apa main point of this particular post.. x faham apa yg ikhwah rempo tulis ni.. and apa kena-mengena ngan chinese pasal binary system tu?

ps: rasa bodoh pulak skrg ni.. huhu

... said...

alamak and aseef selama ni guna term ikhwah salah sbb tu untuk plural.. untuk singular, akhi.. baru tahu.. aseef2..

salam

fuzzree said...

salam .
sori , this post luahan hati sendiri je.
that why liana xfham kot . pasal chinese and binary system to isi masa usrah . dieorg amik contoh how most malaysian chinese here excel in studies and at the same time they still can enjoy the life. same with Islamic scholar who manage to excel on both studies and da'wah . (if binary , they maybe just excel dalam salah satu kan.).
ya , akhi is for singular.

WAllahua'lam .

... said...

salam.

oic. ok2.. dah faham.

ps: I wish I'm one of that type of chinese but unfortunately, I'm not. lol

Post a Comment