Sunday, November 20, 2011

I miss you .

Bismillah ...

Alhamdulillah . adik lelaki bongsu ku (adik beradik ke 6 daripada 7) berjaya mendapat 5A dalam UPSR baru baru ni . aku yang mendengar macam tersenyum . ye la , bila contact family kt Malaysia , apa adik aku yang sorang tu buat , asik main je . tp tula , rezeki Allah kasi , Alhamdulillah . dan otakku melayang pada ibuku .

Alhamdulillah , siapa kenal ibu aku , tahu macam mana ibu ku itu berkerja . seorang yang sangat gigih . anda pernah mendengar seorang guru besar pergi ke rumah anak murid nya yang tak hadir ke sekolah, untuk bawa budak itu ke sekolah ? ibu ku buat perkara tersebut . ye la , sekarang mengajar di sekolah pinggir bandar , yang ada byk keluarga susah , dan keluarga yang berpecah belah . apa yang aku nampak , ibu ku tak nak disebabkan masalah keluarga seperti itu , murid-murid nya tak mendapat pendidikan .

ibu selalu kerja sampai lewat petang . hari sabtu lagi , antaranya adalah utk pastikan guru-guru nya buat kelas tusyen tambahan utk pelajar pelajar di sekolah . tu antara formula yang aku nampak , dengan izin Allah , dapat naik kan SKBM dan SK Bakri Batu 2 sekarang .

hari tu borak borak dengan mak, mak baitau, mak tak nak sambung kerja sampai 60 tahun . 56 mak nak berhenti , insya'Allah . umur dia skang 50 tahun . dari nada mak , insya'Allah panjang umur , dia nak luang kan masa dengan anak-anak dia yang tak dapat dia beri sekarang . ya , sebagai anak , aku tersentuh . aku pun fikir benda yang sama , mungkin , insya'Allah rezeki aku lepas grad , sama ada aku kerja sini 1,2 tahun , atay balik , kerja di Malaysia , aku nak kerja di area yang tak jauh dari rumah . paling jauh , mungkin KL atau Singapura . so that, aku boleh balik selalu insya'Allah . n kalau boleh , aku nak cari jodoh pn , tak nak yang jauh jauh .

I miss my mum now . jangan baitau dia , =P . semoga dia panjang umur , murah rezeki , dan bahagia di dunia dan akhirat . Amin .

WAllahua'lam .

0 comments:

Post a Comment