Tuesday, January 26, 2010

Biar lah .

Bismillah ...

biar lah kita berhati lara ,
asal orang lain hidup gembira ,
biar lah kita terseksa ,
asal yang lain tak merana,
biar lah kita dipalit duka ,
asal dia tertawa ria,
biar lah kita sakit tak terhingga ,
mungkin itu mampu memuaskannya .

(di lirik tatkala urat urat di kepala bergomolan untuk membuktikan siapa mampu menyeksa empunya badan ini dengan lebih hebat, dan baru sedar , darah keluar melimpah ruah , pressure directly proportional to area of vessel , keluar la banyak banyak darah . dah tak kisah) .

7 comments:

mar masri said...

salam...fazry...what happened?
jangan macam ni..it sounds like u give up hope..
it's not fazry that i knew so far....

fuzzree said...
This comment has been removed by the author.
D said...

Hidup memerlukan pengorbanan..
Pengorbanan memerlukan perjuangan..
Perjuangan memerlukan ketabahan..
Ketabahan memerlukan keyakinan..
Keyakinan pula menentukan kejayaan..
Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan..

Dan..

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baek utk kita..
kadang3 yg menggembirakan itu tersembunyi derita..
Dan bukanlah semua yang memualkan hati kita tak baek utk kita..
Kadang3 disitu lah letak yer bahagia...
so aku arap KO jadilah insan yang KUAT

fuzzree said...

D ...
sejak bila ko minat mengarang . ke translate dari kata-kata pujangga cina . haha . thanx . ko tahu kan aku ni complicated . aku harap ada yang akan faham . walau aku nampak selfish tapi hanya aku dan Allah yang tahu aku nie macam mana .
lain macam part memualkan tu . ko jgn wei . huhu . harinie aku happy sebab aku dapat jerit puas puas dalam rumah sebab Man U menang . lepas aku jerit tadi hilang tension aku . u should try , tp ko kena gi kt tempat tersorok , kang takut bunyi mengilai , huahua .

D said...

aku dah lama tinggal bidang mgarang nie..
zmn sek je dlu hebat sket..
now cam nk asah balek kot..hahaha~
tcabar ngn ko...huahuaa..
aku mana leh nk kalah ngn ko (pdahal selalu je kalah hahaha)
ssh gak nk translate pujangga cina..
nsb bek la jd^^
waaaa bgs3..best gle..waaa MU mng..caya lah~!!!
ak dh lama gle xlyn bola wei..
zmn sek je gle..now xde masa a..
bgs a ko epi arini..=)
jerit la sepuas3 yer...yeah~!!!!!! clap3

fuzzree said...

D: ko mmg poyo! perasan zaman sek ko hebat . haha . bagus 2 . pasni boleh translate pujangga arab pula . Al-Bahru yazhabu ila fasli wa yarju dajajatun naqli halfa kursiun . wah . translate la . hebat lagi bahasa arab aku rupa nya . kahkahkahkah . ko layan bola ke ? ko dulu bukan time form 5 kemaruk Mawi ke dgn dak dak pompuan lain ? haha .

D said...

hahaha..tlg la fazry..
ape Mawi2 nie???/
hahahahahahhaa~!!!! zmn 2 sume dh berlalu..
aku layan je bola dlu..sejak abes sek je xlyn..
uishh arab ko mmg hebat..
aku nie lemah tol..asal bunyi arab je meremang semacam..haha~ skg ok la sket nk deal ng patient walaupon payah sbb loghat len2..lg2 kwsan kmpung..jenuh nk phm smpai xtphm..siap patient 2 dh annoying ngn aku..haha~

Post a Comment