Sunday, January 24, 2010

Tenang Di balik Tiang ...

Bismillah ...

ha ... dah lama tak tulis benda lain selain keluhan diri . sejak akhir akhir nie rasa tak best . Allah nampak apa aku perlu dan Allah faham aku nak berubah . Allah timpa kan musibah sebentar dan Allah tiup kan ketenangan dalam diri aku dengan solusi melalui diskusi . Terima kasih bagi yang 'menampar' tadi . Kita mungkin susah nak berubah tapi kita kena usaha dan bertatih dengan kuat.
Maghrib dan Isyak ku hari ini ku lalui dengan lebih lapang dan seronok .

Thankz Allah .

Aku nak tulis pasal isi usrah jumaat lepas pasal solat , tapi macam susah nak describe sebab usrah yang sekejap tu lebih menekankan pada rukun fe'li . nak kena ada amali kan . tapi , apa yang penting , lepas ni , kalau nak belajar , kita kena ada dalil naqli . bukan just sami'na wa athak'na . dulu time sek agama , mmg ada dalil2 nie . cuma time kecik2 dulu , belajar solat , xditekankan sgt dalil nie . ikut je apa cikgu ajar . kena ubah nie . dan banyak benda rupa nya dalam solat nie , even rukun fe'li yg macam lain or yang aku tak tahu macam tue rupa nya kena buat . terasa jahil pula . but never mind , ilmu ni luas . kita mmg kena cari kan . happy gak lah at least dapat belajar kan hari itu .

WAllahua'lam .

2 comments:

Anonymous said...

Ilham yang baik datang dari Allah. Ada sebab musababnya terjadi sesuatu macam tu. Allah mungkin nak bagi 'warning' melalui medium si penampar. dan yang menampar juga dapat tamparan as jangan terlalu sombong yang merasakan diri nya sangat baik.
And truly Allah nak hadiahkan pelangi selepas hujan. Tapi sekarang masih hujan. rintis baik2 jangan tergelincir.

Anonymous said...

_junior pelik_

salam seniior...
waa..best nyer kena tampar!!!
masih berbekas hingga sekarang tak???
kena amek gambo tu..biar ade bukti yg kukuh...jgn bg lupe!!
manusia cepat lupe...root words fron nun sin ya...nasiya=lupa

Post a Comment