Sunday, February 14, 2010

SAMBUNGAN coretan semalam .

Bismillah ...

aku just nak sambung pe aku tulis semalam . aku pernah dapat cerita dari seseorang yang dipinggirkan oleh golongan yang rasa diri dieorg baik . cerita nya macam ni , orang ni pernah buat kesilapan yang teruk dulu , hanyut . but then , pintu hati dia terbuka untuk kembali ke pangkal jalan . dan salah satu cara yang dia figure out adalah join golongan yang buat usrah . Alhamdulillah , ada usaha dia nak mencari mehnah untuk pulang ke gagang . Namun , yang buat aku terkejut dan sangat mengecewakan aku , golongan 'anta anti' ni , once dieorg tau hamba Allah ni dh buat benda tak elok dulu , dia dipinggirkan . korang tu baik sangat ke . sampai nak jauh kan orang dari mencari jalan pulang .

korang kena ingat , Mehmet Al-Fatih dulu takluk Constantinople , dia x buat benda tak elok pada orang kristian kat situ , malah jaga hak dieorg, dia xhalau org2 situ . padahal , orang kristian ni dulu bunuh , rogol orang Islam dulu time Perang Salib . SEBAB APA ? sebab itulah Islam . supaya orang tengok , ya Islam ni macam ni . Dia jadi ISLAMIST bukan sekadar MUSLIM . so , kalau korang rasa korang dah hebat dengan BENCI orang tu , tinggi sangat la peribadi korang banding Mehmet Al-Fatih yang tak pernah tinggal solat waktu , solat rawatib dan SOLAT TAHAJJUD dan al-hafiz sejak kecil. AKU NAK TEKANKAN , BENCI PERBUATAN , BUKAN BENCI ORANG . dan kalau tak suka perbuatan orang tu, jumpa dan cakap elok elok dan directly , bukan jauhkan diri . dan korang mungkin tak tahu , yang dia ada reasons buat macam tu . make everything clear . don't make it worse .

Mohon maaf andai ada yang terasa , just untuk tegakkan apa aku rasa betul , but aku tak perfect , x ma'sum , aku tulis pun kekadang untuk ingat kan diri aku . (aku tulis benda ni pn sebab ada terasa dengan certain people, bila kita tulis base on apa kita rasa , kita boleh sampai kan dengan lebih clear kot , thanx) .

WAllahua'lam .

2 comments:

SM said...

Ada benarnya dan mungkin ada yang kurang tepat caranya.
Jangan biar emosi mengatasi akal dalam kata2 or teguran.
Takut teguran halus nak disampai disalah erti.

a good reminder.
terima kasih
wallahualam.

SM said...

sounds better after edited. :)

Post a Comment