Tuesday, May 18, 2010

planner .

Bismillah ...

Huuu . tgh cuti camni ... dah xde benda nak buat , start merencana masa hadapan . dulu masuk u of t , dalam first year tu , hampir give up nk amik engineering sbb rasa tak sesuai . aku gila math . tp engineering more to physics . aku hampir nk tukar course tapi xjdi .

tapi skang dah mula selesa belajar walau mmg mencabar . thanx pada kawan-kawan yang banyak tolong . so , lps dua tahun di u of t , n tak lama dah nak grad , aku try memetakan benda yang aku nak buat dalam masa 3-4 tahun akan datang . n dari segi financial , aku pun tgh kumpul gak . insya'Allah ak plan nk kahwin bila tamat je belajar, tunang insya'Allah setahun before tu . insya'Allah , klu dpt PEY , probably rancangan lain . tu xleh cite lagi kt sini kot , huhu . so , financial kena kukuh . then kerja . aku tgh berkira-kira sama ada nak sambung kerja di canada or tak . n probably , kalau sambung just setahun dua je . kt malaysia , plan nk kerja kt either kl , area melaka or jb(ni aim kerja singapore) .

ini hanya la rancangan . aku merancang . rancangan Allah adalah yang terbaik .
tinggal third year and fourth year . improve from time to time .

WAllahua'lam .

8 comments:

TyRoX SaN said...

rempo: kiranya ko nak bertunang next year la kan?? kan2x??? :PP ... sape gerangan dia en rempo? hehe

fuzzree said...

akmal: doa kan la time tu ada calon =) .

fahmiza said...

Assalamu`alaikum. lama tak comment kat blog kau.
Semoga Allah permudahkan urusan kau & ahli keluarga kau. Setiap amal bermula dgn niat. Niat kau baik. Ada matlamat yg jelas dgn cara yg diredhai Allah. Lelaki yg baik utk perempuan yg baik & vice versa. InshaAllah jumpa.
~tunang senyap2,kahwin hebah2kan~

fuzzree said...

fahmiza:
Waalaikummussalam .
hehe. faham je . ko amik medic . busy .
Thanx for the du'a .
Doa kan isteri aku nanti seorang yang baik dan berpegang pada ajaran Islam dan diredhai oleh Tuhan nya .
betul , tunang senyap-senyap , kahwin kena hebah-hebahkan .
tadi aku gi maahad .lepak lepak. jumpa cikgu 2 .

fiqaMohd said...

ameen for all the duaas.

insyaAllah menanti kad jemputan ko dua tahun dari skrg. hehe..

p/s: sonoknye pi skolah....

fuzzree said...

fiqa:
tq for the ameen .

=) . doa la . tu rancangan je . ko tu dh grad tahun ni . pe lagi . settle down la cepat ya . hehe .

seronok gi sek =) =) .

afiqah mohamed said...

hehe.. insyaAllah grad tahun ni tp kan belum balik for good. ak ade praktical lagi setahun kan..

dhnk settle down nnti aku khabarkan la ye. plan tu ade, cume calon xde, tarikh pun xde lagi.=)
so we'll see. insyaAllah the time will come.

Anonymous said...

_junior pelik_

waaaaaaaaaaa....senior ku dah berangan nak berumah tangga.... cayalaa!!

ko dah pi website likeagarment x??jadik member laaa...nnt die bg tips2 about marriage in islam kat emel...rasanya kot....

Post a Comment