Friday, May 21, 2010

sekadar pemikiran rambang .

Bismillah ...

tersenyum sendirian . teringat apa my friend letak quotation kt fb . nafsu ni macam kurap . makin garu makin sedap . bila dah syok layan garu je sedar sedar dah teruk kurap tu . so , biar kan je la kurap tu . jangan diusik , nanti lama lama elok la .

kita hidup ni kena PEKA jangan PEKAK . setiap deria kita kena berfungsi mentafsir apa yang ada di sekeliling kita .

memberi dan menerima adalah dua benda yang kita perlu buat . mungkin kita ni jenis suka memberi pendapat , pandangan , idea , usrah , tazkirah tapi bila orang beri peringatan pula pada kita , kita kena terima dan cerna bukan melenting atau marah .

setiap tindakan kita , kita fikir kesan dia . kesan pada diri sendiri , kesan pada orang lain . adakah tindakan kita akan menimbulkan fitnah pada diri kita dan pada orang lain ?

muhasabah semua perbuatan kita , nilai kembali . betul atau tidak ? jika tak betul , adakah kita berusaha untuk mengubahnya kepada yang betul ? atau kita tak berani bertindak demi perkara yang betul ?

ilmu yang lekat di dada tu tak ada gunanya jika kita terus hanyut menyongsang arus tanpa mengguna segala ilmu yang telah dicurahkan kepada kita .

WAllahua'lam .

2 comments:

Anonymous said...

kata-kata yang singkat tapi padat ^^
jazakallah sharing

Anonymous said...

_junior pelik_

nak pinjam quote nafsu mcm kurap tu letak kat fesbuk boleh tak??
please.........

Post a Comment