Saturday, August 28, 2010

hati berbicara .

Bismillah ...

baru pulang dari melepak bersama kawan-kawan lama . salah seorang sahabat aku yang dah pun grad sebagai geologist nak sangat jumpa rakan rakan dia . memandangkan kemungkinan untuk dia sambut raya dengan kitorang quite tipis , so aku usaha kan gak dengan kawan aku untuk kumpul dan jumpa dengan dia . Alhamdulillah , kawan yang dulu sama sama accident motor dengan aku yang sampai hari ini ada bekas jahitan kt tangan dia tue aku rasa , dah pun berjaya dapat kerja dengan Geoservices company . cemburu dan gembira . cemburu untuk menandingi atau mengalahkan dan gembira atas kejayaan rakan sepermainan ku dulu .

dalam pada berborak , tadi , terbawa-bawa untuk aku berfikir dan merancang masa hadapan ku . ya . aku suka merancang . dan kadang kadang ada rancangan ku lari dari yang telah aku ingin kan . tapi , tak bermakna aku akan berputus asa untuk merancang . kerana hidup kita kena ada matlamat . dari matlamat , kita akan cuba mengais jalan , melangkah , menyusur denai dan mengharungi halangan . ada kala , jalan yang lurus jadi terpesong , tapi itula hidup . kita berdoa la moga Allah memberi kita yang terbaik . rancangan hanyalah sebagai satu aliran untuk kita melihat kebarangkalian atau pilihan yang kita boleh capai pada masa hadapan .

WAllahua'lam .

0 comments:

Post a Comment