Monday, March 28, 2011

Suntikan

Bismillah ...

Lately makan masuk tekak macam tak rasa apa. Selalu bila ada masalah , tidur , bila bangun macam dah segar . tp, lately , bila datang masalah rumah terbakar ni, hidup macam tak keruan. tak terurus . dalam keadaan hidup study penuh kesibukan . mmg rasa tak tenang . sampai la hari ni .......

aku dijemput untuk majlis makan makan di rumah sahabat. ingat kan saje saje menjamu kami . Ya Allah , sedap nya makanan . sampai lepas makan , ada pengumuman . sahabat bercerita masalah dia . dan aku rasa lain macam . dia tenang je hadapi masalah tu . sedang kan aku rasa masalah dia lagi besar dari aku . dia siap boleh bercerita kisah perang Badar dan sebagainya untuk diambil iktibar dan bagaimana sikap dia dalam menghadapi masalah tu . lepas dengar apa dia cakap , hati aku jadi tenang sikit . thanx Allah atas ingatan ini . bak kata sahabat aku,

         walau apa pun yang jadi pada masa lepas, itu adalah yang terbaik untuk kita ...

Mungkin ini kekuatan yang Kau suntik pada aku untuk minggu ini dalam menghadapi saat saat akhir semester ini .

Terima kasih Allah .

Sang Koma .

WAllahua'lam .

2 comments:

... said...

assalamualaikum,

shukran jazilan kongsi coretan ini.. ana sangat suka dan juga telah memberi serba sedikit inspirasi dan semangat kepada diri ana..

jazakallah khairan~

Anonymous said...

assalam.. masa yang lalu xdapat diundur kembali..
siapa diri kita smlm xpnting..yg penting siapa diri kita skg n masa akan dtg..semoga berjaya..=)

~AI~

Post a Comment