Tuesday, April 5, 2011

Bismillah ...

Tengah risau pasal something related to financial . duk pk mcm mana mau settle walau pun benda tu tak confirm pn lagi . n tak tau pejadi , lately macam malas nak buka quran . teruk betul perangai . tapi tadi paksa gak diri walau malas ... menyambung cerita mengenai Qarun  dalam al-Qasas .

Dan orang-orang yang pada masa dahulu bercita-cita mendapat kekayaan seperti Qarun mulai sedar sambil berkata: Wah! Sesungguhnya Allah memewahkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendakiNya dari hamba-hambaNya dan Dialah juga yang menyempitkannya kalau tidak kerana Allah memberi pertolongan kepada kita tentulah kita akan dibinasakan dengan tertimbus di dalam tanah (seperti Qarun). Aduhai! Sesungguhnya orang-orang yang kufurkan nikmat Allah itu tidak akan berjaya! (82) . 


..................................................................................... 


semoga aku tak kufur dengan nikmat yang Allah berikan . =( . 


(I used to blogging sebab nak share something dengan orang . but , I think , my blog now become a diary , tempat bercerita dan menulis apa yang berlaku pada diri sendiri ) . 


WAllahua'lam . 

2 comments:

Anonymous said...

Good Luck for your final exams:)

... said...

Sabar dan tempuhilah sgl ujian n dugaan Allah dgn tabah. Kuatkan Iman dan iAllah, Dia akan membntu meringankan beban anta. Bykkan doa kpdNya~! Don't give up on Him or He'll also give up on you!

Baca AQ tu akan menenangkan hati n buat anta lupa akan masalah anta. Igtlah, Allah menguji insan2 yg Dia sayangi.

Dgrlah nashid AMA zilna-benammi. Mmg perfect untuk anta skrg~!

Allah musta'an(kepadaNya kita meminta bantuan)

WAllahua'lam

Post a Comment