Thursday, June 16, 2011

Bismillah ...

banyak juga aku dengar kisah kegagalan manusia . tewas di medan juang . putus asa atau di'putus asa'kan . sedang kan mereka adalah barisan pelajar cemerlang yang  berjaya meraih peluang belajar di negara orang .

dan banyak juga aku dengar kisah kejayaan manusia . berjaya menawan puncak kejayaan . berjaya membuktikan kegagalan masa silam bukanlah alasan untuk terus berundur . sedangkan mereka hanya diberi peluang untuk melanjutkan pelajaran di tanah air sendiri yang mana ada antara mereka hanya pelajar biasa yang mendapat keputusan yang biasa di sekolah dulu , namun kini , adalah pencetus revolusi kejayaan dalam hidup mereka .

kisah A mahupun kisah B: masing-masing ada cerita mereka . begitu juga aku . kekadang , hanya dengan satu tindakan yang silap , kehidupan kita di masa hadapan 'berubah' . apa yang kita rasa mampu kita gapai , hanya lah mainan wayang di kotak pemikiran kita . itulah  apa yang aku rasai sekarang . dan  mungkin itu juga apa yang mereka dalam kisah A dan kisah B rasa .

apa apa pun , hidup perlu diteruskan . buat yang berjaya , semoga tidak lupa diri . buat yang kurang berjaya , mungkin  ini masa untuk kita muhasabah diri untuk melompat lebih tinggi .

WAllahua'lam .

1 comments:

... said...

salam, ana feel the same ! may Allah grant us taufiq, determination, and high perseverance for us to aim and reach our goals~!

Post a Comment