Sunday, June 19, 2011

kahwin

Bismillah ...

kahwin ... cinta ... topik yang boleh dikatakan tak kan basi dalam waktu sebegini . umur remaja (remaja lagi ke) atau pemuda yang masih memburu dan mencari pasangan sebagai peneman hidup , yang bukan hanya untuk tujuan di dunia bah kan di akhirat kelak , insya'Allah .

bagi yang umur ku , ramai yang sudah grad , maka akan banyak lah jemputan kahwin tak lama lagi . malah ada yang sudah  pun menamatkan zaman bujang mereka dan seorang teman sekolah ku sudah menjadi bapa . =) .

ada pula yang sudah mula risau kerana masih tak punya calon or teman . lagi lagi yang perempuan . walau pun bercerita dengan nada gelak , aku faham , apa yang tersirat di hati .

herm . bagi aku pula . masih ada setahun sebelum aku grad insya'Allah . aku tak tahu apa patut aku fikir . sebab aku sendiri tak pasti apa yang akan aku buat apabila tamat belajar kelak . jadi , macam  mana aku nak plan untuk kahwin . calon ? herm .  ini perkara yang sangat complicated dan sangat sukar untuk aku tentu kan . sudah ramai rakan aku yang zaman sebelum kahwin dengan orang lain , tup tup , kahwin dengan orang lain . =) . jadi , selagi aku tak cukup serious untuk kahwin , aku prefer untuk kawan dan kenal dengan ramai orang .  best juga ramai kawan . kan .

aku cuma harap , jodoh aku nanti Allah beri yang terbaik untuk aku . risau juga tengok kes penceraian sekarang .

apa pun , yang dah dapat peluang untuk kahwin tu , kahwin la cecepat . =) . yang belum sampai masa or yang tak ada calon tu , insya'Allah korang akan dapat juga  merasai nikmat perkahwinan tu nanti .

doa kan yang terbaik untuk kita semua .


WAllahua'lam .

0 comments:

Post a Comment