Friday, September 2, 2011

Moga Dipermudahkan.

Bismillah ...

I am really in confusion right now. Aku ada sorang kawan lelaki chinese ni . before ni we are just kawan biasa je . but, since summer ni macam agak rapat . dia selalu tegur aku in facebook and sembang sembang cerita masalah or borak borak biasa kan . and setiap kali dia buat camtu , aku rasa macam dia nak rapat dengan aku macam nak tanya something (and i am thinking of dia nak tanya regarding Islam) . cuma dia tak ada lah cakap direct pasal Islam . its more like about Ramadhan and Syawal .

aku takut sangat nak cakap/tanya directly adakah dia benar-benar nak mendalami Islam atau apa. sebab aku takut jika cara aku approach salah , aku mungkin boleh menjauhkan dia dari Islam and merosakkan hubungan persahabatan kami .

tak tau apa patut buat . Ya Allah , aku cuma harap kalau betul dia benar benar nak tau pasal Islam , dia akan tanya aku directly , and aku harap dia akan masuk Islam . he is a very good guy .

rasa sangat semacam sebab tak mampu nak tolong bawa dia masuk Islam . rendah ilmu / xcukup keberanian . mungkin . WAllahua'lam .

6 comments:

... said...

inshaAllah, moga segalanya dipermudahkanNya.

Do what you can and yes, if you're worried it will pull him away from Islam, then don't do it. Follow your instincts, inshaAllah, your instincts are by Him.

Salam.

... said...

Kita boleh du'akan dia juga. =)

Anonymous said...

mungkin yang the best fazry can do right now is to show him the beauty of islam melalui diri sendiri dan orang sekeliling. macam yang Baginda s.a.w buat before, showing others Baginda punya manners, sampai orang laen tertarik dengan indahnya akhlak Baginda, and willingly nak peluk islam :) dan disamping tu, kita berdoa moga Allah bantu kita mana2 yang terbaek. kita boleh gali contoh2 yang terbaek melalui sirah, inshaAllah.

all the best fazry! :)

... said...

betul kata anonymous. =)

Unknown said...

http://www.youtube.com/watch?v=Rd6iYdQytTc&feature=player_embedded

macam kata anonymous.

Anonymous said...

what an opportunity...subhanallah :)
semoga Allah memberikannya kebaikan

May He take care both of u!

Post a Comment