Monday, January 2, 2012

berkumpul di waktu musim sejuk .

Bismillah .

winter gathering:
frankly speaking, masa memula director program ni ajak , rasa nya macam malas nk join . but, lepas pk pk, i forced myself to attend this program . first day, aku rasa ....... argh ...... nyesal plak dtg . dgn heater memula cam problem kt bilik, so bilik dh kalah peti ais . tilam sejuk gila macam bongkah ais . aku tidur pakai kasut n kepala sampai pinggang sarung dengan sleeping bag. bangun pagi kena mandi kt bilik air luar dari bilik, berjalan meredah salji semata mata nak mandi , like what .................. suhu negative kot . tambahan dengan sakit yang aku ada , memang tak selesa rasa hidup kt cottage tu . klu rumah dekat, dh lama aku balik . lol .

tapi Alhamdulillah, rasa buruk n baik tu Allah yang control n ubah bebila . kalau td, aku cerita benda yang aku rasa tak best, skang let me talk about apa yang best . first, makanan dia. bapak awesome. tabik spring pada chief . aku yang jenis duk control makan, jadi hilang control makan kt situ . haha . aku  rasa semua peserta camp suka makanan yang dimasak. second, ukhwah. this is really nice . ramai je budak mcmaster carleton yang aku kenal b4 ni tp tak rapat, tp jadi lebih rapat lepas kenal kt sini. Alhamdulillah . third, tempat cantik gila . 2nd day, salji turun banyak . tempat yang asalnya lebih kurang hutan tanpa daun di Malaysia, berubah jadi 'syurga dunia' . Masya'Allah . kalau aku rajin, aku akan post gambar or video . 4th, pengisian . guess what, ustaz yang kasi pengisian ni tua setahun je dari aku. like what ???????? haha. dh kahwin n anak satu pula tu . keh keh . aku, calon pun masih mencari lagi . pengisian memang bagus. byk benda aku dah tau, since aku dah join usrah dari kmb dulu , just top up few things yang baru lah . but, agak sesuai untuk mereka yang nak mengenali usrah dengan lebih tepat . fifth, group aku ditugaskan untuk berlakon dengan mengekstract pengajaran dari kisah Nabi Yusuf . aku menerima watak lelaki jahat, kaki disko, kaki perempuan dan kaki botol yang akhirnya insaf. lol. group kami akhirnya menang . =) .

finally, bila sampai ke akhir program tu, aku dapat rasakan aku jatuh cinta dengan kesan penangan program tu. benda2 positive yang aku cerita tadi especially ukhwah n tempat ala 'syurga dunia' tu dh mengubat rasa tak best masa memula datang tempat tu . hanya sakit tu saja masih aku rasa tak terubat .

moga rakan-rakan terus berjuang membawa mesej mesej Islam kepada orang lain .

WAllahua'lam .



1 comments:

junior india said...

assalamualaikum senior

saya baru mengalami pengalaman mcm tu. hee

tadi ada rehlah, main game paintball. saya memula tak nak pergi sbb banyak sngt assingment, notes yg kene buat,, at last pergi jugak tapi hati sgt tak ikhlas..

then saya mula doa supaya Allah buka hati saya utk terima apa yg Allah sediakan

b4 main, kakak cerita tntg sirah.

paintball=perang.. pernah terfikir tak?

saya sangat tersentuh bila zaman perang khandak bila Rasulullah pecahkan batu nampak 3 kunci iaitu kunci syam, parsi, yaman.

sahabat2 tanam azam time tu nak tunaikan apa yang nabi namapk sebab mereka sngt yakin janji Allah tu benar. dan Islam betul2 takluk 3 negara tu.

kadand-kdang kita rasa benda tu buruk tapi Allah tahu baik. * tak ngat ayat berapa*

saja nak share =]

Post a Comment