Saturday, December 31, 2011

Keajaiban doa

Bismillah ...

Allah Allah Allah .
semalam hari di mana Allah menguji aku . Dia 'menghilangkan' dompet aku sebentar ketika di court badminton Canada Games . puas aku mencari berkali kali , di dewan court , di rumah, di hotel dan di bas untuk make sure tak tercicir sepanjang perjalanan . tapi hampa .

aku pulang ke rumah dengan senyap tanpa ada idea di mana lagi harus aku cari . pulang waktu itu, aku teringat janji untuk makan sushi bersama tetamu tetamu rumah, dek kerana membayangkan janji dan nak meraikan tetamu, aku pergi juga walau rasa gelisah masih menghurung . Alhamdulillah Allah tenang kan diri aku saat aku menghadiri 'gathering' tersebut . n kian lama, aku seakan pasrah dengan ke'hilang'an dompet tersebut .

dek kerana kekenyangan dan sakit sakit badan, aku decide untuk tidur dulu . bangun pagi itu, aku buat solat sunat hajat minta Allah bantu aku tunjukkan di mana dompet ku berada . Masya'Allah selepas itu, Allah remind aku untuk check beg member aku yang kebetulan berada di sebelah seluar jeans yang aku tinggalkan di tepi court badminton . Alhamdulillah memang ada disitu . SubhanAllah SubhanAllah SubhanAllah .

aku buka Quran pagi itu dan 'ajaibnya' lagi ... aku terbaca ayat ayat berikut :

Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar) dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu. (64:11)


Sesungguhnya harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian, dan di sisi Allah jualah pahala yang besar. (64:15) 


takjubnya . 


WAllahua'lam . 






2 comments:

junior india said...

subhanallah.

2;186

^^

Anonymous said...

salam, suka sgt ayat2 yang dikongsi. jzkk for sharing. take care and get well soon. wslm.

Post a Comment