Friday, May 4, 2012

menghapus jejak .

Bismillah ...

Dalam kehidupan ini, pelbagai rencah pahit manis dan suka  duka yang berlaku sepanjang kita menelusuri laluan di sebalik degup nafas yang terhela secara semula jadi . ada yang begitu mengasyikkan, mempersonakan dan begitu meruntun hati sehingga kita sangat berharap perkara itu tak kan melangkah pergi meninggalkan kita . Atau sekurang kurang nya mampu  dipotretkan agar kelak ia mampu menghadirkan senyuman tatkala kita mengimbasnya di masa hadapan .

Namun tak kurang perkara pahit maung yang ingin sangat kita luputkan dari menghantui siang malam kita , memenjarakannya dari terus berlegar legar di segenap inci dimensi yang tercapai dek akal kita . bagaikan jejak jejak di selembar laluan yang terlalu ingin kita hapuskan dengan  rintikan hujan . agar tak siapa sedar termasuk kita yang perkara itu pernah berlaku dalam hidup kita .

Kendati pun begitu , tarian kehidupan kita perlu diteruskan . pincang dan lincah nya gerak tari kita sebelum ini , itu hanya sejarah . kita perlu hidup untuk masa kini , sambil mengharap tempang nya masa lalu menjadi pengajaran bagi kita supaya alunan rentak gemalai kita tak tersungkur dek lekuk landai gelanggang bernama kehidupan ini .

Bernafas lah pada hari ini, senyumlah pada hari ini, menarilah dengan seikhlas hati, kerna walau kita gembira atau kecewa nya kita dengan masa lalu ,  jejak yang ternukil tak mampu untuk dihapuskan , dan akan kekal tersemat di lipatan sejarah , mengekori kita , menjejaki kita , menemani kita , sehingga lah saat udara yang ada tak mampu lagi membuka kelopak mata kita . dan kita akan bertemu dengan Dia .

WAllahua'lam .

4 comments:

D said...

Susahnya jugak bahasa melayu...

Anonymous said...

semoga Allah sentiasa memberi ilham dn mngizinkan anta utk berkrya seprti ini lgi..insyaAllah.. =)

fuzzree said...

D: minta maaf . sekadar memperindahkan lenggok tulisan .

Anon: kalau tulisan anaberi kesan baik pada anta , doa kan ana mampu terus menulis lebih baik dari ini . terima kasih =) .

Dieba Saihen said...

I love this entry.
Moga terus tabah! :)

Post a Comment