Wednesday, February 27, 2013

Life may be not easy

Bismillah ,

Life may be not easy,
Namun kerna-Mu aku berdiri sini.

Life may be not easy,
Namun kerna-Mu luka yang berdarah dah kering sendiri.

Life may be not easy,
Lemasnya aku namun Kau tetap memahami, memberi ruang, dan memaafkan pacal yang hina ini.

Life may be not easy,
Aku pernah lari, aku pernah kembali, walau berkali-kali kaki tersadung akar yang melatari, Kau masih tetap menemani.

Life may be not easy,
Hari ini mungkin aku bernafas, esok lusa tak ketahuan lagi, harapanku saat Izrail melawati, ampunan dan rahmat kasih sayang-Mu melebihi dosa-dosaku yang menggunung tinggi.

Life may be not easy,
Aku masih mencari, semoga bertemu insan yang Kau aturi, mungkin yang akan dijumpai, atau mungkin yang menawarkan diri, andai dia milik abadi, gerakkanlah hati ini ya Rabbi, satukan lah kami, dalam mengejar hidup dunia dan akhirat yang hakiki.

WAllahua'lam .

1 comments:

Anonymous said...

Ameen..
Keep it up bro! Nice :D

Post a Comment