Saturday, March 20, 2010

Mohon kemaafan kesilapan pasal solat hajat bidaah .

Bismillah ,

dalam post yang awal sebelum ni , aku ada tulis pasal solat hajat tu bidaah yang aku copy dari bahan yang member aku sedia kan dalam dropbox usrah . lepas tu , tadi time usrah , member aku ada quote hadith pasal solat hajat ni . act, yang pasal post sebelum ni , dia sandar pada hadith yang lemah , so dikatakan hadith itu tidak boleh digunakan untuk menyatakan solat hajat itu dari Rasulullah SAW . mungkin kita patut bersangka baik yang mereka tidak jumpa hadith yang authentic di bawah ini . segala salah silap mohon kemaafan dari aku . =) .

The hadeeth of the "blind man", which is authentic and recorded by Imams at Tirmidhi and Ahmad:

A blind man came to the Prophet (SAW) and asked him to ask Allah to cure him of his blindness. The Prophet (SAW) said: "It is better that you be patient." The man said:"No, please make du'a." So the Phrophet (SAW) said: "Make wudhu', offer two rak'ahs and say: 'O Allah, verily mercy, Muhammad (SAW), verily, I have turned to my Lord through you so that my need be fulfilled. O Allah, accept his intercession on my behalf."

So, base on hadith ni kita tengok Rasulullah benar kan solat hajat dibuat oleh lelaki buta itu .

moga apa yang ku tulis ni tiada kesalahan , dan jika masih punya kesalahan , ku mohon Allah ampunkan dosaku.

WAllahua'lam .

0 comments:

Post a Comment